چگونه با استفاده از ترکیب بندی خلاقانه در پرتره داستان عکس را بگوییم

ترکیب بندی خلاقانه در پرتره ، در این مقاله، راه های جدید استفاده از ترکیب بندی و کادربندی خلاق برای گفتن داستان در پرتره را خواهیم گفت. وقتی ما این کار را انجام می دهیم مغز ما به عنوان بیننده یک داستان در ذهن می سازد. اصول رایج این تکنیک که ما در اینجا توضیح خواهیم داد، همگی بر پایه توانایی ذهن ما در پر کردن بخش های گم شده اطلاعات است. توانایی که به ما کمک می کند تا در این جهان نامعلوم به زندگی ادامه دهیم.

f11a2018

قبل از شروع به دو نکته در مورد خلاقیت توجه کنید

مهارت، فقط یک استعداد نیست، درست مانند کار بر روی انعطاف پذیری ماهیچه، ما می توانیم بر روی خلاقیتمان نیز کار کنیم، با عضلاتی که دید ما هستند. خلاق بودن به منظور خلاق بودن، ترکیب بندی خلاق یک وسیله برای رسیدن به هدف است (احساس یا داستانی که می خواهید از تصویر بیرون کشید).

پرتره نیمی از صورت – یک داستان کامل

با نشان دادن نیمی از پرتره صورت، ذهن بیننده را تحریک می کنید تا تصویر را کنکاش کند. ما این کار را با توجه به نیاز ذهنمان برای پر کردن تکه های از دست رفته اطلاعات انجام می دهیم. این توانایی از دوران باستان در انسان ریشه دارد، از وقتی که انسان درگیر کشف این بود که دو لکه تار بین درختان، ممکن است یک ببر پنهان باشد.

f11a6628

خوب است بدانیم : برای بهترین نتیجه، شما می توانید کادربندی این نوع ترکیب بندی را با استفاده از ابزار کراپ در نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید. یکبار که با استفاده از این تکنیک احساس راحتی کردید، دسترسی به پرتره نصف صورت در حالت واقعی بدون نیاز به استفاده از ابزار کراپ در مرحله پس تولید، آسان خواهد بود.

این نوع از کادربندی درست مانند یک علامت تعجب می باشد، که نمی توانیم آنرا نادیده بگیریم. بنابراین از آن فقط برای چهره های جالب استفاده کنید و نه هر پرتره ای.

ترکیب بندی خلاقانه در پرتره
ترکیب بندی خلاقانه در پرتره

پرتره محیطی – یک فرد در زمینه

برای من، پرتره محیطی، چالش بر انگیزترین و با ارزش ترین سبک کادربندی پرتره است. این سبک نشان می دهد که نه تنها انسان، بلکه اشیا و مکان های پیرامون شما مانند خانه، محل کار، و روستا نیز می توانند قهرمان تصویر شما باشند. با انجام این کار، شما از توانایی ذهن در نتیجه گیری و درک موقعیت به وسیله اتصال به بخش های اطلاعات استفاده می کنید.

14_the-sleep

بهتر است بدانیم: بزرگترین چالش در این نوع از ترکیب بندی یعادل بین سوژه اصلی و محیط است. به خاطر داشته باشید که سوژه اصلی باید غالب باشد و به وسیله پس زمینه کنار زده نشود. از نور، رنگ و وضوح برای برجسته کردن سوژه استفاده کنید.

توصیه می شود از یک لنز واید (زیر ۵۰ میلی متر) برای کادربندی پرتره محیطی استفاده کنید، زیرا به شما این امکان را می دهد تا از محیط اطراف قهرمان، حتی در فضای کم، عکس بگیرید.

f11a4931

پرتره با جزئیات – داستانی با جزئیات کوچک

مانند تکنیک پرتره نیمی از صورت، در کادربندی با جزئیات با نشان دادن تنها بخش کوچکی از کل داستان از توانایی مغز در پر کردن جاهای خالی استفاده می کنیم. برای یک صحنه با جزئیات خوب، جزئیاتی را در ارتباط با سوژه انتخاب کنید. این ارتباط می تواند شباهت یا تفاوت باشد. به عنوان مثال: یک شات کلوز آپ از دست ها، کفش ها، کتاب روی شلف یا صندلی بگیرید.

12970960_1147522381976706_3379301587067512747_o

یک جای خوب برای شروع نشان دادن سوژه از سر تا پاست. به دنبال چیزی بگردید که ممکن است دیگران در ان شخص نبینند. آیا نکته ویژه ای می بینید؟ مانند زیورآلات خاص، خالکوبی یا پارگی در کفش.

بعضی از بهترین ایده ها از سوژه می آیند. از سوژه بخواهید تا شئ را که با ان ارتباط قوی دارد را نشان دهد. حتی تا وقتی که اشیا در عکس ماجرایی را درباره صاحب خود می گویند، احتیاجی به حضور انسان نیست.

img_4005

Kuleshov outcome – ایجاد یک معنا با تعامل

در این تکنیک که توسط فیلمساز اهل شوروی Lev Kuleshov ابداع شد، ما از توانایی مغز برای برداشت معنی از اثر متقابل استفاده می کنیم. Kuleshov نشان داد که مخاطبان داستان را تنها از متن برداشت نمی کنند، بلکه ترتیب صحنه هایی که ظاهر می شوند و ارتباط بین آنها نیز موثر است. بر طبق تجربه، Kuleshov از دو تصویر مختلف استفاده می کند که پشت سر هم می آیند. تصویر اول کلوز آپ صورت یک شخص و تصویر دوم، تصویری مانند یک بشقاب سوپ، دختر جوان مرده یا شخصی بر روی مبل خواهد بود. مخاطبان توانایی شخص را در بیان احساسات مختلف مانند ناراحتی و حتی گرسنگی را تحسین می کنند، بدون اینکه بدانند یک صحنه را بارها و بارها می بینند و تنها چیزی که تغییر می کند تصویر دوم است. برای استفاده از این اثر در کارهای خود، تنها دو تصویر را در کنار یکدیگر قرار دهید  و سعی کنید ارتباطی بین آنها برقرار کنید. 

page-18

خوب است بدانیم: شما با قدرت ترکیب بندی خلاق شگفت زده خواهید شد. مخاطبان خود را به چالش بکشید. از ایجاد ارتباط بین چیزهایی که درک آنها پیچیده است نترسید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *